måndag 14 januari 2008

Hem sökes!!!

Ja, jag har inte blivit bostadslös om ni trodde det! Får nog bo kvar ett tag till! Med lite tur,hihi...
Jag , Johanna (Vintage) och Mari Eriksson Fotograf ( An angel at my table) har börjat jobba tillsammans som ni säkert redan läst om tidigare på våra bloggar. Vi ska besöka många fina hem under året men vi behöver fler! Vi vill ha hem som är personliga, annorlunda, vackra, mysiga... nåt som tilltalar ögat. Om du känner dig träffad eller vet nån som gärna skulle vilja visa upp sitt hem så hör av dig.
Skriv en kommentar eller maila mig.
Kram

31 kommentarer:

Sagalisa sa...

Ni kommer säkert att få besöka många vackra hem....det är så roligt för er o jag hoppas vi får vara med o se Maris fina bilder!

Kramar/Anna

Solsjö - Under en vind sa...

Låter som världens roligaste jobb!!! Vilken sorts hem söker ni? Ha en bra dag! Kram!

Anonym sa...

Nämmen så moro da. Det skal bli spennende og følge med på etter hvert. Men jeg føler meg ikke truffet for å si det sånn...men du verden så mage vakre hjem det finnes.Dere har vel nok av dem i Sverige også.
Randi
http://blogg.hobbyboden.com/randi

Älfgärdet sa...

Skulle gärna vilja att vårt hus fick bli så där proffsigt fotat & stylat som jag har sett på era bilder! Men inte innan vårt stora övervåningsprojekt är färdigt..... Men jag kanske kan återkomma då...? Om ni inte bara söker efter helvita hem förstås...
//Madeleine

Lina sa...

Det hade ju varit som en dröm att få ens hem stylat och fotat. Vad för sorts hem är det ni söker? Vill ni se lite bilder som man skickar?

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt att få besöka en massa vackra hem...Tänk vilken inspiration man måste få då!
Du berättar väl om det kommer något reportage som ni fotat, i någon tidning?
Kram
Marie

Lilla Blanka sa...

Så ni har startat med "drömjobbet" nu? Jag läste ju om det för ett par månader sedan hos någon av er...det finns ju så många fina hem (om man tittar runt bland inredningsbloggarna) och det är nog många som skulle vilja ha sitt hem fotat.
Kram
Mia

"M" sa...

Jag har mejlat dej tillbaka, men är lite osäker på om det gick i väg.
Angående din fråga så är det helt okej...hör av er...kram "M"

spetsar och änglar sa...

Tänk att få sitt hem stylat och fotograferat hmmm...Inte riktigt nöjd ännu för en sådan uppgift!!!Kanske i framtiden. Ungefär vilka hem söker ni vad krävs?Det finns ju så många vackra hem!Ha det gott /Kram Heléne

Hem och Lycka sa...

Det vore ju hemskt roligt förstås men det känns svårt att tro att ens hem vore intressant för andra.. Men ta gärna en titt i bloggen hursomhelst ;-)

Undrar - skulle jag kunna få låna en bild från din blogg? Skriver självklart att den är din! kram!

taburetti sa...

Hello!!
In my blog you can see acomment
on your wonderful blog.

bykerstin o. butikblandannat sa...

Hejsan!
Såg att du letade efter fina hem och jag kom direkt att tänka på min moster som bor i ett rosa stenhus i Katrineholm. Hon har en otrolig känsla för inredning, tycker jag, och inreder mycket i vitt, shabby chic och möblerar mest med loppisfynd som hon målat och fixat till. Jag har precis startat en egen blogg där jag har med ett par bilder från hennes hem, men jag kommer att lägga ut fler. Hör gärna av dig till mig om du är intresserad!
Jättemysig blogg du har förresten! Är en av mina "favvisar" som jag besöker dagligen.
Mvh Kerstin

H A N N A S - F O R M sa...

Hej!

Så underbart kul att få åka hem och styla och fota hem...hoppas att ni finner många härliga och vackra hem som vi får se senare. Hur arbetar ni? Får man uppdrag av en tidning innan eller visar man det man gjort och dom köper repotaget?

Ha, ha..gud vad underbara bilder på din dotter med färghinken, helt underbart! Det skulle vara kul att veta hur hon tänkte när hon satt där!

Ha det gott!
Hanna

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Vi har fått flera förfrågningar på vårat hus men vi är ej riktigt klar,jag vill passa på att bjuda in dig till min blogg för att en stund njuta av vintern,klicka på vinterbilden mvh Maria Villa Nyhem

Millas hem sa...

Hej!
Vilken fin ljusstake!
Härlig bild tillsammans med det rostiga bordet, så enkelt och charmigt, många fina bilder...

Kram camilla (Ny bloggare)

Philippe Rissetto sa...

Une jolie mise en scène !

Skatan sa...

Jag kan inte låta bli att lämna en kommentar efter mig. Jag sitter och tittar på dit lilla busfrö som har hittat målarburken...helt underbara bilder! Hon ser så rackarns nöjd ut. Jag riktigt ser hur hon njuter!

Lycka till med era härliga reportage!

Vi ses,

Skatan

*Marie* sa...

hallo!!!
I have nominatet you on my blog for an" You make my day Award" .Because I think you blog is so lovely and a great inspiration for me.You can also give this award to other lovely blogger frinds you have. Thank´s so much!.....*Marie*

Minna Mercke Schmidt sa...

Ett alldeles underbart reportage i lantliv!!!!!!!!!! Stort grattis och jag väntar med spänning på allt vad ni hittar på sen!
p.s. skrattade gott åt din vita dotter : )))

Ada och Emil sa...

I gave you a present call: YOU MAKE MY DAY! I love your blogg, thats why...

me and alice sa...

Hej Marie!
Fick nya Lantliv i brevlådan idag...
Vilket fint reportage ni gjort där...
Kram susanne

Hem och Lycka sa...

Du har fått ett pris! kram och trevlig helg!

Maria sa...

Vem vill inte det, ser era bilder och artiklar i tidning efter tidning, sjukt fint!
Välkommen in och titta hos mig, vem vet - ibland har man tur!

Anonym sa...

Hej!

hur mailar man dig? Jag har några bilder från min svägerskas hem så du får se vilken stil hon har. Det är jättevackert.

Goa sa...

Hej Marie, ville bara gratulera till ert fantastiskt fina reportage i Lantliv!!
Helt jättejätte fint...GRATTIS!
Som jag skrev till Johanna...kom ihåg att fira nu!!!

Massa kramar från mig!

Lotta sa...

Hejsan!
Det låter jätteskojigt! Jag har ingen egen blogg men har blivit så inspirerad av era bloggar. Går ut varje kväll och kollar om det hänt något nytt.

Mitt hem är vitt, håller på och förändrar hela tiden. Målar och målar.....Tycker själv att det börjar likna nåt men det ska ju aldrig bli klart det är väl det som är spännande!! Jag älskar att pyssla och inreda.
Förresten vilken underbar liten tjej i målarfärgen!!!! Det gäller ju att börja i tid!
Om ni är intresserade av mitt hem får ni gärna höra av er!

marie sa...

Tack för alla kommentarer som ni ger mig!
Vi söker inte bara vita hem utan i alla olika stilar, det vi vill är att det är just personligt och unikt på nåt sätt. Inte som inne hos grannen!!!! Är du intresserad så skicka några bilder på ditt hem så kontaktar vi dig!
mariedelice@hotmail.com
En stor kram till er alla!!!!

smultrongården sa...

Måste bara få säga: vilket helt fantastiskt reportage ni gjort!! Det absolut bästa jag läst o tittat på, på länge. Och jag läser en hel del... En sån otrolig känsla i bilderna & texten var riktigt, riktigt bra. Man vill ju förstås bara ha mer... Men ni kanske får åka dit o fota en sommardag vid poolen osv.? Det vore inte illa! Måste ha varit som en dröm att få göra det hemmet.
Ja, efter det här lär ni inte ha svårt att få objekt! Grattiskramar i massor från mig

Amoroso sa...

Jag tycker att ni skulle be om att få komma hem och fota hos Franssohnska gården. http://franssohnskagarden.blogspot.com/ Hennes hem har inspirerat mig ända sedan den startades!

vitating sa...

Åhhh vilket underbart hem du har!! Det måste du väl ta med i en tidning!! Det är min STORA DRÖM att få sitt hem fotat och stylat men det krävs en del innan dess, nytt kök bl.a. Jag får nöja mig med att lägga ut bilder på min blogg till dess, hi hi!

Kramar Vita hemmet Lyckebo

Unknown sa...

lisez dolabuy gucci excellent article à lire réplique gucci ce message sacs de créateurs de répliques