onsdag 9 januari 2008

Burspråk på kvällen....

Det är så mysigt på kvällen med alla tända ljus och veden som sprakar från öppna spisen. Skulle vilja att ni fick se men det går ju inte att ta några kvällsbilder, nåja nu kommer det 2 bilder iallafall. Med min "superkamera" blir det så här utan och med blixt! Om ni kisar lite så kanske ni ser hur det är....
Tack för alla kommentarer, känns som man upprepar sig men visst är det kul att man kan kommentera hos varandra. Inte alltid man har tid men ibland så! Ha det bra!

16 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Du har ett mycket vackert hem. ja, det är magiskt med tända ljus. Verkligen en vacker bild från ditt burspråk.
Anna

cicci sa...

Ditt hem är alltid lika vackert, idagsljus som i kvällsljus. Såg din fråga angående ljusstaken. IB Laursen har wwww.countrystyle har haft den plus enkla stakar med vita blomma.
Kram Cicci

Blommiga Karin sa...

Vilket mysigt hem och vilka fina saker du har.Visst är det skönt när man fått bort allt julpynt...det blir bättre plats hemma liksom=) /Karin

Det lantliga hemmet sa...

åhhh vilket underbart hem ni har och toan blir nog helt underbar när den blir färdig. jag har precis köpt den första boken franske stemninger får väl ta och köpa den andra med *ler*...ha goe dag kram

Rosengårdens Inredning sa...

Åhh.. det ser verkligen mysigt och inbjudande ut, där hade jag gärna suttit och myst.
Ha en fortsatt bra dag!!!
Kramar

LantlivsAnette sa...

Åhhh ,en by bild, en ny bild !!!
Jag är alltid lika glad då du har lagt in nåt nytt !
Du är min favvo...
Förstår att du tycker om att sitta där i fotöljen och bara mysa...
Kram Anette

Unknown sa...

Hej vännen,

Visst känns väl hemmet vackrare då det är mörkt och man får tända alla ljus, i varje fall under dessa mörkrets månader.
Bilderna blev riktigt fina. Du ger mig inspiration till att fixa till mina fönster på landet. Knycker lite tips.
När skall ditt eget vackra hem komma i tidningen????
Ha fortsatt fin vecka
Kramisar Jeanette

Lina sa...

Fina bilder! Såg att du skrivit Flerat Domus på bordet. Frågade dig tidigare i höstas om du ville göra en skylt till mig med det, men fick alrig något svar....

Anna - På landet Mot skogen sa...

Åh, så vackert! Det ser verkligen jättemysigt och ombonat ut!
(Även om man ser detaljer tydligare på blixt-kort, så tycker jag alltid att de utan blixt bättre förmedlar känslan... så även här)
Ha en fin dag!

Anonym sa...

Hello from California/USA. I wanted to say that your room night and day is the most beautiful I've ever seen. I am so sad I can't read your blog, so have to be just look and appreciate the beauty. Thanks for sharing.

Johnna G sa...

DET burspråket skulle jag inte ha något emot att äga. Du är duktig på detaljer och samtidigt blir helheten så bra. WOW

Dessutom är jag bra avundsjuk på dit olivträd. VILL HAAA

/ Mariehill

smultrongården sa...

Säger som Anette: du är min favvo! Jäklars vilka underbara bilder du visar jämt!!
Har glömt att säga, har din mor varit här? När då? Var det dom som kom ett helt gäng när vi fotade utomhus för Lantliv? Ja, det skulle vara super kul om du kommer förbi när du åker till Katrineholm nån gång. Men lova att säga till innan då så jag inte beger mig på vift!
Kram Eva

Karin i Villa Grå sa...

Vilken otroligt fin bild med HÖG mysfaktor! Me like! Där skulle jag mer än gärna sitta med en kopp te eller kaffe i handen och bara njuta av det milda ljuset inomhus och försöka ignorera det tunga mörkret utanför..!

Kram!

Karin

Anonym sa...

Åhhh,for et skjønt foto, lekkert!
Mvh Lisbeth

Anonym sa...

hej!har tittat in flera ggr till dig,du har verkligen ett mysigt hem,jag får massor av inspiration!!

spetsar och änglar sa...

Vilken härligt stämningsfull bild!!!Kram/Heléne